Çelik Halat / Kalite Kültürümüz

 

Kalite, Kültürümüzün Vazgeçilmez Bir Parçasıdır Şahinler Çelik Halat ailesi için ürün kalitesi, sürdürülebilir iş modelinden çok daha fazlasını ifade ediyor.

 

Şahinler Çelik Halat, ISO 9001:2015 standart şartlarına uygun olarak ihtiyaç duyulan prosesler ve bunların etkileşimi dahil bir kalite yönetim sistemini kurmuş, uygulamaya almış, sürekliliğini sağlamıştır. Sistemin etkililiği sürekli iyileştirilmektedir. Şahinler Çelik Halat Kalite Yönetim Sistemi için gerekli olan süreçler ve bu süreçlerin akışı ve etkileşimi belirlenmiştir. Süreçlerin etkili olarak uygulanması ve kontrolü için yöntemler ve kriterler saptanmıştır. Süreçler etkili olarak uygulanmakta ve izlenmektedir. Planlanan sonuçlara ulaşmak ve sürekli gelişmeyi sağlamak için süreçler ölçülmekte, analiz edilmekte ve gereken önlemler alınmaktadır. Süreç sahipleri dokümante edilmiş tüm süreçlerin hedeflenen sonuçlara ulaştığının saptanması için izleme, ölçme ve kontrol faaliyetlerini gerçekleştirirler ve sürecin etkinliğini değerlendirirler. Süreç istenen sonuçlara ulaşmış ise etkindir. Etkinlik ürün kalitesi, süreç doğruluğu, dağıtım/programlama performansı, maliyet/bütçe performansı, çalışan/fonksiyon performans hedeflerinin yakalanmasıyla sağlanır. Süreç optimum kaynağı kullandığında verimlidir. Verimlilik hesabı için toplam kaynak kullanımı, verimlilik göstergeleri, uygunsuzluk maliyetleri v.b parametrelerle ölçülebilir. Süreçlerin uygunluğunu ve performansını doğrulamak için Süreç Tetkikleri, Ürünün istenen şartlara uygunluğunun doğrulanması için Ürün Tetkiki gerçekleştiririz. Dokümante edilmiş süreç değerlendirme kartlarında belirtilen süreç parametrelerine göre tüm süreçler izlenir. Süreç sahipleri belirledikleri hedeflere ulaşmak için doğru verileri toplayarak süreci kontrol altında tutarlar. Planlanmış sonuçlar başarılamadığında gerekli düzeltme ve düzeltici faaliyetleri gerçekleştirmek Süreç sahiplerinin sorumluluğundadır. Önceden belirtildiği gibi, operasyon kontrollerinde süreç odaklı bir yaklaşım kullanılır. Bu yaklaşımın başlıca odakları çalışanlar, bilgi, malzeme, tesisler ve ekipmanı içeren süreçlerin, istenilen amacın sürekli sağlanması, sürdürülmesi ve istenilen çıktıların hazırlanması, sürekli iyileştirilmesi için fırsatların belirlenmesi, kontrol edilmesi ve değerlendirilmesidir. Şahinler Çelik Halat kalite sisteminde her fonksiyon, kendi süreçlerini dokümante etmekten, bunlarla ilgili standart, metot, kural ve çalışma talimatlarını hazırlamaktan, mevcut performansını izleyerek sürekli geliştirmekten sorumludur. Kalite Yönetim Sistemimizin temelini oluşturan “Süreç Yaklaşımı” ile tüm süreçler girdileri ve çıktıları belirlenerek tayin edilmiş, uygulanması, sürdürülmesi ve sürekli iyileştirilmesi için süreçlerin izlenmesi, ölçülmesi, analizi gibi yöntemler belirlenmiştir. Kalite yönetim sistemi kalite hedeflerimize ulaşılmasını sağlamak için ihtiyaç duyulan kaynakları teşhis eder ve planlar. Her bir süreç için süreç sorumluları belirlenmiştir. Yetki ve sorumluluklar görev tanımlarında belirlenmiştir. Her bir süreç için risk ve fırsatlar değerlendirilmiştir. Kalite Yönetim Sisteminde yapılan değişiklerin sistemin bütünlüğü ve etkinliğine yapabilecekleri olası olumsuz etkilerinin önlenmesi periyodik gözden geçirme, performans izleme, iç denetim araçlarının etkin kullanımı ile güvence altına alınır. Süreç yaklaşımımız, müşterinin isteklerini belirlemeyi, bu beklentileri karşılayabilecek süreç geliştirme, uygun süreç girdilerini sağlama, süreç performansının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve tasarlandığı gibi yerine getirilmesinin devamını sağlamak için süreçlerin iyileştirilmesini ve sürekliliğini kapsar. Bu maksatla oluşturulmuş prosedürler, iş akış şemaları ve süreç değerlendirme kartları ürün gerçekleştirme sürecini açık bir şekilde göz önüne serer. Tüm süreçlerin sahibini, girdilerini, çıktılarını, operasyonunun ve kontrolünün etkinliğini sağlamak için gerekli kriter ve metotları, kaynaklarını, tedarikçi ve müşterilerini ve destek süreçlerini belirtir. Süreç çıktılarının iyileştirilmesi için hedefler konur ve izlenir. Bu hedefler için strateji ve periyot belirlenir. Tüm süreçleri ile ilgili olarak kalite hedefleri belirlenir, düzenli olarak izlenir ve sistematik olarak sürekli iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilir. İşi yapan ve doğrulayan personele ürün gerçekleştirmede uyulması gereken standartlar ile ilgili kabul kriterleri de belirtilerek eğitimler verilir. Bunların yanı sıra müşteri tarafından sözleşmede istendiği takdirde veya özel proje, özel bir süreç veya yeni ürünler için Kalite departmanı tarafından gerek görüldüğünde, istenilen kaliteyi gerçekleştirmek için gereken kontroller, metotlar, teçhizat ve kaynakları belirleyen ve dokümante eden SAP Kalite Planları hazırlanır. Kalite Planlaması, şirket stratejileri ve hedefleri, tanımlı pazar ve müşteri beklentileri, endüstriyel ve teknolojik gelişmeler, ürün/süreç performans değerleri, öneri sistemleri yardımı ile toplanan çalışanların görüşleri ve iyileştirme fırsatları göz önünde bulundurularak organizasyonun temel bilgi, beceri ve yeteneklerini, iş yapma tarzını geliştirecek şekilde yapılır. Şahinler Çelik Halat, ürün gerçekleştirilmesi için gerekli süreçleri planlamakta ve uygulamaktadır. Planlama, Kalite Yönetim Sisteminin diğer süreçlerinin şartları ile de tutarlıdır.

Go To Top